Dag 22 Fresno - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu Dag 22 Fresno - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

Dag 22 Fresno - San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 Augustus 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 22
Datum 12 Augustus
Van Fresno
Naar San Francisco
Het Weer Prima weer voor SanFRan begrip, ongeveer 25C en zon

Gisteren waren we allemaal gesloopt. Bij de IHOP gegeten (soort luxe McDonalds, afrader) daarna om half 8 terug in de hotelkamer waar Ilco binnen 15minuten lag te snurken. Pappa wordt ouder, maar de rest volgde snel. Heerlijk om deze ochtend uit te slapen en pas om 7 uur wakker te worden. Geen haast, wel beetje doorwerken om op tijd in San Francisco aan te komen.
We stappen om 8:45 in de auto en rijden op het gemak naar SanFran. Het is best druk, eigenlijk vanaf Fresno is het één lang lint van bebouwing, landbouw en wat heuvels. Er wordt aggressiever gereden (hebben wij geen moeite mee, de gemiddelde Amerikaan schijt in Nederland in z’n broek op de A4) en hoe dichter bij SanFran, hoe meer superdeluxe auto’s – Sillicon Valley loopt hier namelijk dwars doorheen en veel van de rijke boys en girls wonen uptown San Francisco.
In 1x naar het hotel – om 11:30 is onze kamer al beschikbaar. Ilco en Nicolette gaan de dozen halen bij ‘Mike’s – de fietsenzaak die onze Santossen gekregen heeft. Ze herkennen ons nog, ze hebben vorige week met elkaar naar onze Santossen gekeken en er foto’s van gemaakt. Zwaar onder de indruk, fietsen zijn nu op weg naar Afrika waar iemand er heel gelukkig van gaat worden. Dan een hele harde “FUCK” – van het hulpje.... hij heeft de dozen vorige week weggegeven.... Da’s niet mooi voor ons, het hulpje wordt ter plekke stijfgescholden en en nog net niet ontslagen. 2 Andere dozen worden leeggemaakt (waaronder een hele kleine) en die krijgen we mee, met 1000x excuses.
In de grote doos past wel een fiets – in de kleine niet. Dan maar alle wielen in een doos, en allebei de frames in de grote doos. Past perfect! Nog even tanken en de auto wegbrengen.... Eén tip: Ga nooit op goed geluk in het centrum van een miljoenenstad op zoek naar een tankstation. Doen we thuis ook niet... We rijden met z’n tweeen dwars door het centrum, snijden anderen af, schelden elkaar helemaal verrot (want wie moet er nou opletten, en wie moet er nou rijden????) rijden 2x bijna de highway op, de brug over (op het laatste moment stuur om en 1x stukje tegen verkeer in) en we zijn weer een bijna-echtscheiding rijker. Niet slim dus...
Dan maar gevraagd waar een pomp zit, tanken en auto inleveren. Bij elkaar nog geen kwartier werk.... beter dus.
We vinden de meiden bij de Macy’s en eten wat, waar Ilco en Mila voor de 100e keer een bekvechtwedstrijdje doen. Laatste keer hopelijk, volgend jaar zijn ze in ieder geval niet samen op vakantie. Als de gedwongen vrede weer OK is, sloffen we verder over straat – en dan krijgt Ilco zijn verdiende straf. Midden in San Francisco, op zeker 20min lopen over een gloeiend hete straat,..... begeeft zijn teenslipper het, de voorkant breekt af. Hij moet dus met blote rechtervoet dwars door het overvolle centrum over de bloedhete straatstenen, slippertje in zijn hand. Hij trekt nogal wat aandacht, en de dames willen zeker niet bij hem in de buurt lopen want het ziet er niet uit – hinken, af en toe stilstaan, rechtervoet omhoog als een kraanvogel, en dan weer verder. Mila en en Vicci komen niet meer bij, alles is gefilmd.
We bereiken de Adidas store waar hij zicht mag trakteren op een paar nieuwe schoenen. Daarna gaan Ilco en Nicolette lekker biertje doen bij The Waterfront en beloven de meiden op de hotelkamer niet op hun telefoon te gaan. Nog één dag, dan zijn we weer thuis.
Nog wat statistiek over onze niet-fietstocht: We hebben 120 kilometer gewandeld, waarvan 27 kilometer in Las Vegas alleen op onze teenslippers (met dank aan de stappentellers van Nic en Mila weten we dit precies). We hebben 1.500M (bijna 2.300KM) gereden, en we hebben iedere dag minimaal 1x hamburgers moeten eten omdat er niks anders te kijgen was. We hebben 42 flesjes water gekocht, waarvan de laatste in bulk-24, en we hebben er nu nog 6 over.
Morgen drinken we dus water, en daarna stappen we in het vliegtuig. Het was een onvergetelijke trip!!!

Waar Dag KM
SanFran 22 13
120

• 13 Augustus 2019 - 03:15

Opa Henk:

Dag 22 daaaaggggg dag 22, het lijkt wel of jullie er goede afsluiting van gemaakt hebben in San Fran daar is ook zat te beleven op zijn Amerikaans dan. Misschien hoeven we niet meer jaloers te zijn en hebben we het stiekem weg beter in de EU. Hier hoef ik geen cijfermatig voorbeeld van te geven, ik heb zo ie zo geen behoefte om zo de zaken weer te gaan geven, ik hoe meer van de echte realiteit toch. Zeker als er via de allerlei voorspellingen en besluiten worden genomen dan is dat alleen maar op zijn Hollands Koffiedik kijken. Logaritmes is het toverwoord toch?? De teenslipper is een veel vaak gezien fenomeen ik heb er geen alleen een gewoon paar slippers voldoen hoor. Voor onderweg op zijn BIETJES ja dan is het een must begrijp ik zeker wel. Het zullen wel weinig bijkomdagen gaan worden als jullie weer thuis zij aangekomen. Het weer niet al te mooi meer en de dagen gaan al weer korten + portie jetlag erbij.... Nou we spreken elkaar weer.

Groetjes en goede reis terug verder.

Inge en opa Henk.

• 13 Augustus 2019 - 09:05

Joke:

Dank je wel 4Bietjes voor het mee mogen reizen/lezen.
    Geweldige tocht! Ik vind jullie KANJERS!!!!!!

Goede reis naar huis en tot ziens.