Dag 20 Death Valley - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu Dag 20 Death Valley - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

Dag 20 Death Valley - Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

10 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 20
Datum 10 Augustus
Van Death Valley
Naar Las Vegas
Het Weer Het kan heter.....

Gisteren aanbeland in een typisch weg-motel. Stronthoop van plaats, niet veel meer dan een kruising. Wel 2 casino’s en honderden trailertrash-piepels die er wonen. We hadden wel een roadbar ontdekt, konden we aanwandelen. Met een terras aan de zijkant.
Foutje.... We doen de deur open en dan weet je het al – het stinkt er naar zweet, de bar zit vol rokende baarden die bijna klaarkomen als ze Vicci en Mila binnen zien lopen. Het is een gore rotplek, de barman kijkt niet eens op en zegt “restaurant? In the back”. We lopen nog even verder naar achteren waar pooltafels staan, nog meer mensen aan het roken en achter de bar een voormalige herione hoer met 2 tanden die knikt naar de koelkast “help yourself” terwijl ze ons een paar hele smerige papiertjes in de handen douwt waar het menu op staat. We hoeven niet te kijken en lopen zonder iets te zeggen deze grot weer uit.
Daarnaast zit een iets minder slechte zaak waar op het naastgelegen terrasje (als je deze vuilnishoop zo mag noemen) een aantal zwaar getatoeerde vrouwen hun best doen. Duidelijk dat er vaker toeristen zijn met dit probleem. Na ons volgen er nog een stuk of wat Fransen. De casino’s zijn louche en goor, dit is het beste wat er is. Het eten is net iets beter dan een magnetron maaltijd, maar alles beter dan niks.
We wandelen terug naar ons motel – nog steeds trek. En uit het niets wandelen om ons heen één, twee... tien wilde ezels. We hadden wel borden gezien, maar ze bestaan dus echt. Ze nemen bezit van de weg, auto’s remmen maar ze gedragen zich alsof ze de baas zijn. Een grappig gezicht, en echt het enige goede wat we op kunnen noemen van Beatty, Nevada.
Deze ochtend om zeven uur vertrokken naar Las Vegas. We worden nagestaard door een coyote die voor ons de weg oversteekt. Bijna 200KM, een bijna kaarsrechte weg met geen enkele plaats met meer dan 3 gebouwen. Wel 2 tankstations waarvan er één afgebrand is. Wel opvallend: We rijden in de woestijn, maar er staan borden naar ski-plaatsen. Vanuit Vegas kun je in de winter dus binnen 2 uur rijden op de ski’s staan... bizar.
Tja – we bereiken Las Vegas probleemloos. 9:00 komen we aan, we geven de sleutel af aan de valet-parking van ons hotel en 9:05 lopen we naar de Strip. Die hebben we eerst aan de ene kant helemaal afgelopen, en daarna via de overkant van de straat weer terug. Lang, heet en een overdosis aan indrukken.
Overal is geluid- ’s morgens is het nog rustig maar toch al druk – er wordt overal geprobeerd je geld uit te laten geven – het is 9 uur maar al ver boven de 30 graden, koeltjes volgens een ober in het restaurant – in de casino’s stoppen ze niet met gokken, ook nu zitten er al honderden mensne te gokken – om half tien is het heel normaal om bier of een cocktail te bestellen, of desnoods straalbezopen te zijn – tegen 10 uur zijn de rijen bij alle hotels om in te checken meer dan een uur lang – om 11 uur wordt het echt heel druk, honderdduizenden mensen op straat, in de malls, in de casino’s – het maakt niet uit hoe je er bij loopt, hoe hoeriger hoe beter geldt voor sommigen – de hotels zijn natuurlijk absurd groot en supermooi en kitcherig, het zit altijd tussen prachtig en pasterig – langzaam maar zeker worden grote groepen op straat steeds dronkener – het is 40 graden, dus rustig aan, de malls en casino’s zijn net zo vol als de straat, voetje voor voetje doorlopen – we lopen naar ons hotel, onderdeel van het megagrote MGM waar Tiesto in bij de poolparty aan het draaien is, daar kunnen we mooi van meegenieten – vanaf de 19e verdieping schitterend uitzicht op de strip, Tiesto naast ons in het zwembad – en altijd is er geluid, prikkels, indrukken en geld-geld-geld-geld uitgeven – Welcome to Las Vegas

Foto’s zien? Kijk op Instagram: 4bietjes

• 11 Augustus 2019 - 03:37

Opa Henk:

Dag 20 voor de Bietjes nou de teller loopt gestaag door voor jullie intussen. De indrukken zijn wel goed weergegeven dus om te begrijpen waar het nu allemaal over gaat is niet zo moeilijk te noemen. Dichter bij huis in Andalusië zuid Spanje zij ook daar de uitersten te vinden binnen paar uur van de zon naar de piste toe. Las Vegas beleven en bezoeken doet sterk denken aan een bijbels verhaal over Sodom en Gomorra bij de Dode Zee Israël en Egypte gelegen. Amerika op zijn best and America First van Trumpp zorgt hiervoor dat het in stand blijft die tegenstellingen en hopeloze lieden letterlijk en figuurlijk. Het is merkbaar dat jullie trip zoetjesaan tot de einddatum aan het lopen is, waarschijnlijk gaat het eigen stekkie weer meer trekken intussen. Nou hier zondagochtend intussen en aan een uitgebreider ontbijtje toe wat zeker gaat smaken! Gisteren storm en veel puinhopen op een aantal plaatsen die getroffen zijn. Bij het AZ stadion een dakdeel met zonnepanelen ingestort en zo nog een paar voorbeelden te noemen. Gelukkig geen wedstrijd of bezoek erbij tegelijk. Nou de inkt droogt weer op en we wensen de Bietjes nog veel plezier en een slot op de portemonnee zetten!!! Gokjes wagen op ander gebied loont beter.

Groetjes Inge en opa Henk