4e Fietsdag Julich - Remagen 106 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 4e Fietsdag Julich - Remagen 106 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

4e Fietsdag Julich - Remagen 106 km

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

21 Juli 2014 | Duitsland, Remagen

Van Julich
Naar Remagen
Afstand 106 KM
Vertrek 8:30
Aankomst 15:30
Het weer Nat (heel, heel nat), wel goede temperatuur (23 graden) en wind mee!

Gisteren toch weer uitgeput, dus vroeg in slaap gevallen. Als de 4Bietje straks thuiskomen hebben we in ieder geval geen slaaptekort. Vannacht wel weer genoten van de Autobahn die 150 meter naast de camping lag – heerlijk die vrachtauto’s.
We zijn wel makkelijk vertrokken deze ochtend. Het is bewolkt, een beetje fris en we hebben wind mee. Vandaag moeten we door het prachtige Ruhr-gebied, het grootste industrie gebied van Europa. De naam komt van de rivier de Ruhr, waar we constant langs fietsen. Dan verwacht je heel wat, maar de rivier is liefelijk, smalletjes, je kan er eigenlijk niks. In de omgeving allemaal zware industrie, veel vrachtverkeer, en typische industrie-stadjes. Mooi is anders, maar het is wel knap dat de fietsroute grotendeels de allerlelijkste plekken mist. Het weer werkt ook mee: Grauw en miezerig.... we voelen ons eventjes in de 50’s – treurige omstandigheden en treurige mensen (vroeg oud allemaal).
We fietsen langs (eerlijk) een mooi fietspad lang de Ruhr. Van de miezer gaat het harder regenen, en daarna keihard. We doen onze regenjasjes aan, zonnebrillen af en trappen door. We komen wat andere fiets-trekkers tegen die mopperen dat ze ‘er zo mee gaan stoppen’. “Mietjes, geen Bietjes” denken we. Ondanks de omstandigheden geen enkele klacht van Mila en Vicci. De meiden trappen dapper door terwijl het voelt of we al een uur onder een lauwe douche staan.
Een ander probleem van harde regen: Het boekje met de route-beschrijving. Omdat de hoes niet helemaal waterdicht is en elk druppeltje een pagina kan ruineren, doen we het boekje in de stuurtas (en die tas stijf dicht). Dat betekent dat we nu blind op Mr. Garmin moeten vertrouwen. Maar... dat bevalt ons uitstekend. Mr. Garmin heeft bijna altijd gelijk. Soms is hij wat eigenwijs, dan stoppen we om door de druppels heen op het scherm te kijken en schelden we hem verrot (snelweg mag niet!) maar eerlijk is eerlijk: De Garmin loodst ons door een moeilijk stuk van de route.
In het foeilelijke Euskrichen vinden we een top-bakker waar XXL de maar is. De meiden aan een XXL gebakje, Nic en Ilco een XXL koffie en broodje. En alles vers! Lekker contrast met de stad en de weeromtandigheden. Buikje vol, we fietsen verder. Ilco scheldt Nicolette een paar keer de huid vol als ze te laat is met aanwijzingen (Mr. Garmin zit op haar fiets), Nicolette is even helemaal klaar met Ilco als hij weer eens geirriteerd is. Kortom: Het is net zo gezellig als thuis en het huwelijk zit wel goed. Mila en Vicci hoeven nog net niet tussenbeide te komen.
Dan wordt het droog en beginnen we aan een lange klim. We zitten onder de bagger en we zien er niet uit (vindt Mila). Vicci doet nog even een hyper-ventilatie na, maar als niemand geinteresseerd is fietst ze maar gewoon keihard omhoog. Top Vicci! Bovenop aangekomen zien we de wolken tegen de heuvels van de Eiffel optrekken. Dat belooft niet veel goeds voor het weer. Maar na een lange beklimming volgt een net zo lange, spectaculaire afdaling. Mila en Vicci gaan allebei ‘ ver boven de 46 KM per uur’. Dat kan wel kloppen, want Ilco gaat net 50, dus hard.
En dan is daar eindelijk de Rijn. Stukje verder ligt Remagen, leuk stadje. We vinden de camping die echt niks heeft. Een stacaravan is ingericht als kroeg, waar alleen maar stamgasten zijn. “ Restaurant? Nee, op maandag dicht.” Ondertussen is het weer gaan gieten, dus eten bij de tent zou sowieso niet lukken. En na 106 kilometer op zoek naar campinggas en eten... nee. Dus op naar de eerste de beste kroeg. Om de hoek zit er een die uit de jaren 50 is ontsnapt. Er kan gerookt worden en iedereen valt stil als we binnen komen. Maar ze hebben hier schnitzels en die zullen we zeker nemen! Hahaha ... Here come The Bietjes!
Morgen hopelijk droog!

• 21 Juli 2014 - 21:33

Len:

Als het goed is dan is het morgen droog. Ik zag gisteren al dat jullie vandaag aardig wat regen zouden krijgen. Ik heb mn verhaaltje op jullie 2e fietsdag geplaatst (lekker dom).
    Heb ff gekeken op google waar jullie nu zitten...fietsen jullie langs de route no 9? Lange de Rijn?
    Wel iedere dag een aardige tocht zeg, gaan jullie ook nog onder 100. Nou dat de schnitzels jullie mogen smaken en tot morgen xxxx dikke kus! Natte smakker van de bakker haha!

• 21 Juli 2014 - 22:59

Andre+Iweta:

Hallo vrienden
    Aardig afgezien de laatste dagen....hopelijk valt de temperatuur mee de komende
    etappes.
    De route die jullie volgen, zijn wij terruggereden met de auto (gedeeltelijk).
    Een supermooie omgeving....met hier en daar een serieuze kuitenbijter!!

Nog veel fietsplezier en zet 'm op!

• 22 Juli 2014 - 02:23

Aad Geluk:

Zo ben er ietwat laat ingevallen maar ben inmiddels bij
    Het saaiste stuk hebben jullie volgens mij gehad en gaan jullie nu richting de kasteetjes van dracula plus de hkorte maar heftige klimmetjes van de eiffel succes

• 22 Juli 2014 - 06:42

Henk:

Ik heb gisteren weinig tijd gehad voor de reisverslagen. Allerlei andere zaken hadden hier prioriteit eventjes. Dus nu een frisse blik na een nachtje slapen en jullie een beetje opmonteren. Het is hier ook regelmatig regenachtig en niet warm meer. Toch zit de zomer volgens de weermannen en vrouwen er weer aan te komen. Waar jullie zitten is Duitsland inderdaad niet op zijn mooiste qua dorpen en steden. Daar wordt gewerkt net als bij onze steden in het westen zoals de randstad. Hier wordt alleen meer aan stads vernieuwing gedaan denk ik dan. Een blik op buienradar leert dat jullie het 's nachts regenachtig hebben en daarna eigenlijk een drogere periode zit te komen. Houdt moed en dapper doorgaan verder jullie ook Mila en Vicci. Zo nu en dan ff stoom afblazen is soms nodig dat klaart de lucht. Nou vandaag succes weer en groetjes.

Henk

• 22 Juli 2014 - 10:47

Ria:

Tot nog toe de reisverslagen met open mond gelezen, wat een doorzetters zijn jullie. idd. er komt droog weer aan, gelukkig maar. Veel plezier en veel succes!!!

Groetjes,
    Ria