Dag 18: Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu Dag 18: Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

Dag 18: Ubud

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

15 Augustus 2018 | Indonesië, Ubud

Woensdag 15 augustus
Waar: Ubud
Weer: Prachtig

Dinsdagavond trok Mila’s buik het niet. Ze bleef in het huisje achter, als wij zonder haar uit eten gaan. Na een relatief goede dag is een avondje ‘lekker’ liggen voor Mila het beste voor dit moment.

Nic, Vic en Il komen terecht in een geweldig en relaxed restaurant waar we aan de salades en gezonde drankjes gaan. De afgelopen dagen heeft de buik-bacterie ons allemaal bezocht dus een beetje detox kan geen kwaad. Terwijl we genieten wordt Vicci vanuit de groene slablaadjes vrolijk aangekeken. Een wormpje zoekt de weg door haar salade. Met hulp van haar servet wint Vicci dit gevecht en smult daarna gewoon verder. Want het eten is super lekker.

Terwijl we naar ons huisje aan de rand van de jungle wandelen worden we luidkeels toegezongen door tientallen kikkers. Ze springen voor ons uit en lijken ons uit te dagen. En voor onze huisjes zitten twee grote exemplaren op ons te wachten - zijn dit de prinsen voor Mila en Vicci? Ze zijn in ieder geval groot genoeg voor een flinke zoen.

Ilco en Nicolette worden vroeg wakker van het gekrijs van de dieren in het oerwoud. Komt goed uit, vandaag is Yoga-dag. De meiden draaien zich nog een keer om - die gaan dus niet mee - en we wandelen door het ontwakende Ubud, nagestaard door de vele apen die op straat zwerven, op weg naar de wereldberoemde Yoga Barn.

Het is even zoeken, maar verscholen tussen palm- en bananenbomen bij de rivier, ver weg van de drukte ligt een enorm complex waar je van zons -op tot -ondergang yoga kunt praktizeren. Er zijn een paar grote terrassen en hutten onder palmbladeren waar tientallen mensen aan gezonde drankjes en ontbijtjes zitten. Het voelt en oogt totaal niet druk - De sfeer is super relaxed. De hele wereld lijkt hier samen te komen om met zichzelf bezig te zijn en te genieten van het moment. Dit is de Yoga-navel van de wereld en dat is duidelijk te merken.

Nic en Ilco volgen een les bij een coole Amerikaan. Na verloop van tijd voelen we elke spier en elk orgaan in ons lichaam. Gelukkig puft de rest van de klas even hard mee. Braaf zitten we in de lotushouding, handen gevouwen voor ons gezicht diep in ademen en daarna met hummen we met elkaar “oooohhhhhmmmmmmmmmm.....” Rekken strekken vouwen evenwicht bewaren adem in-uit .... poeh poeh, hard werken. “Yoga is pas fijn als je klaar bent, het moment zelf kan pijn doen” waarschuwt onze leraar. Iedereeen ziet vrijwillig af, het zweet loopt over hoofden en ruggen (ook bij de leraar), en dit is dus de les voor beginners....

Na afloop voelen we ons fantastisch maar ook moe. En in de loop van de dag merken we dat er afvalstofjes in ons lichaam rondzwerven die ons dwingen uit te rusten (terwijl wij door Ubud sjouwen)

Dus om 3 uur gaat de knop om. Zwembad, boekje, horizontaal in de schaduw. Beetje uitrusten.

Ubud is cool! De vibe die er hangt is heerlijk, het is een mengsel van creativiteit, spiritualiteit, Hindu, modern en mysterieus, chaos en kalmte, maak je niet druk, geen gedoe. Het heeft maar vaag iets met het echte Bali te maken, maar er is zeker geen sprake van zuipende massa. In tegendeel, gezonde sapjes zijn populairder dan alcohol. Dit is de hotspot voor massa’s hippe westerlingen die semi-alternatief genieten - inclusief wijzelf.

Morgen laatste echte dag. Snorkelen en de zon zien opkomen aan de ooskust. En als heel Indonesie op 17 augustus de onafhankelijkheid op de Hollanders viert, gaan wij ook maar naar huis.

• 15 Augustus 2018 - 11:08

Len:

Ook dit verslag weer geweldig. Ik hoop wat betreft het verkeert binnen komen van voedsel in jullie lichaam nu beter gaat. Geniet nog lekker van jullie laatste dag morgen! Xxxxx

• 15 Augustus 2018 - 11:34

Astrid:

Luitjes, wat een verhalen weer,,! Mijn hart maakt een sprongetje bij Ubud, 33 jaar geleden bij Oka Kartini (jl. Rayd) het atelier voor haarprotheses, ben heel nieuwsgierig of de grand dame zelf er nog is of haar dochter Sri. Gingerbread met zalm bij café Lotus en brem drinken bij Nomad. Pipa ook al een paar dagen aan de poeperij, nooit gedacht dat Eibert op zijn nuchtere maag dit kon opruimen ( de liefde voor zijn maatje gaat ver) ! Geniet nog van de laatste dagen en de geur en mystiek van dit eiland zal je altijd bijblijven, lieve groet Astrid en Eibert

• 15 Augustus 2018 - 13:45

Pa Henk:

Ja ik ben nummer drie vandaag en de verslagen worden slomer van jullie. Mila en Vicci hebben het gehad kennelijk zeker als de ongemakken gaan opspelen dan wil je wel. Yoga is daar heel populair toch hoort eren beetje bij Oostersche mistiek. Het eten zullen jullie wel gaan missen daar zal thuis een andere wind waaien met de keuzes.
    Geniet nog van de laatste dagen en veel plezier nog verder.

Groetjes van Inge en opa Henk

• 16 Augustus 2018 - 06:49

Joke Borst:

Dank je wel dat ik weer mee mocht op reis!
    Geweldig genoten heb ik!

Goede reis naar huis!