Dag 15: Tabanan Lovina/Singaraja - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu Dag 15: Tabanan Lovina/Singaraja - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

Dag 15: Tabanan Lovina/Singaraja

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 Augustus 2018 | Indonesië, Singaraja

Zondag 12 augustus
Van: Tabanan
Naar: Lovina
Weer: prachtig

Na 2 weken indrukken in Indonesie op te hebben gedaan, daalde gisteravond de vermoeidheid in. Terug in onze villa was het hap-slik-weg eten maar geen van de 4Bietjes heeft het volgehouden tot 9 uur. Lekker tukkie tukkie doen.

Dus om 7 uur duiken Vicci en Ilco in het prive zwembad. Zwemmen tussen de rijstvelden en de jungle terwijl de zon opkomt - uniek en onbeschrijfelijk. Daarna koffie op het terras van de villa en ontbijt: Onze gastvrouwen hebben een tafeltje gedekt tussen de rijstvelden. Hoe fantastisch is dit! Wat een uitzicht, wat een ervaring! We voelen ons rijk in elk opzicht.

Het contrast komt daarna. Naast onze villa is een beekje waarin vrouwen uit het dorp fanatiek de was aan het doen zijn. Schrobben en boenen met zeep terwijl ze in het stromende water staan. Geen wasmachine, laat staan droger, in deze dorpjes.

Onze chauffeur staat om 10 uur klaar. Achter elk oor een bloempje, een beetje verlegen softe man. Hij komt uit het oosten van Bali, waar door de aardbeving de helft van zijn huis ingestort is. “Het was al een oud huis, ik weet nog niet hoe het verder gaat” vertelt ie. Gemiddeld verdient iemand hier 200 euro per maand, een huis herbouwen is bijna niet te doen. We voelen met hem mee...

De route naar Lovina - eigenlijk Singaraja, de oude hoofdstad van Bali - gaat langs rijstvelden en tempels. Mooi hoor, maar we hebben al zoveel gezien dan we tegen de driver zeggen dat ie door moet rijden. Het is ook nog eens zwaar bewolkt, wij willen een paar relaxdagen in de zon.
Dus om 1 uur ploffen we neer in ons huis (weer zo mooi) in een resort in het noorden van Bali. Het echte indonesie is ver weg, maar we gaan even 2 dagen de Typische Toerist uithangen.

Wat we nog wel willen (over 2 dagen) a Yoga van de Masters - in Ubud, waar we al geweest zijn. Over 2 dagen gaan we daarheen, ongeveer 4 uur rijden als de driver beetje opschiet.

Maar nu geen stress, alleen maar zon, zwembad, zandstrand en Zen.

• 12 Augustus 2018 - 19:12

Len:

Nou geniet nog maar lekker. En geniet van de mooie dagen.