19e Fietsdag Dunkerque - Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 19e Fietsdag Dunkerque - Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

19e Fietsdag Dunkerque - Vlissingen

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

01 Augustus 2015 | Nederland, Vlissingen

Dag 19
Van Dunkerque
Naar Vlissingen
Vertrek 8:45
Aankomst 16:45
Afstand 118 km
Het Weer Top! Zon, lekkere temperatuur en wind mee.

Gisteravond vonden we dat we niet hoefden te koken. De camping heeft een goed restaurant, dus dat is een makkelijke keus. Ilco neemt de specialiteit van de stad Duinkerke, die al gegeten wordt sinds de tijd van Michiel de Ruyter: Potje Vleesch. Komt er een bord vol vlees in 'derrie' en het is nog koud ook (heel koud). Het is dus ingemaakt vlees.... niet een aanrader als je stoofpot of hachee verwacht. Getver....
Goed, na deze lichte maaltijd een goede nacht. In record tempo van opstaan tot wegwezen (inclusief douche binnen drie kwartier). Nog twee goede koffies op de camping. Die hebben we nodig want zowel Ilco als Nicolette hebben een virusje te pakken. Maar dan gaan we weg, op naar Belgie.
Wind in de rug, zon in ons gezicht, prima wegen. Om kwart over negen rijden we Belgie binnen. Weer een mijlpaal. Nu gewoon de kustweg volgen, langs de tram. Even over die kustweg: Een aanrader voor alle fietsers. 70 kilometer lang top aangelegd, top bewegwijzering, mooi uitzicht. Het gaat langs alle Belgische kustplaatsen en op een mooie dag zoals vandaag is het best heel erg druk, maar echt een genot om te fietsen.
Omdat we luisteren naar Mr Garmin rijden we (natuurlijk) weer 10 kilometer om. Maar we gaan Dwars door Belgie in 5 uurtjes en rijden Nederland binnen. Geen enkel grenspaaltje, ineens zitten we in Cadzand. De hele route langs de Zeeuws VLaamse kust is druk-druk-druk. Veel Familie Vetklep die met eBikes de overvolle fietspaden nog onveiliger maken. En veel campings die VOL! zijn.
Oei.... wij gaan naar Vlissingen, hopelijk is daar een plek. De boot van Breskens naar Vlissingen vaart net voor onze neus weg. Tijd om even bij te komen, we hebben er al 110 kilometer opzitten. Wat een verschil tussen Mila en Vicci en veel andere "fietsers" die bij moeten komen van 5km stapvoets cruisen.
Aankomst in Vlissingen, Mr Garmin is gaan slapen maar een good-old fietskaart brengt ons in een keer bij de camping en.... ER IS PLEK! We vinden dan wel dat we het verdiend hebben, maar ja, 't is altijd wel afwachten. Op 1 minuut wandelen naar de boulevard en 10 minuten hartje Vlissingen. We gaan goed eten en morgen in een lange ruk van ongeveer 120 kilometer naar huis. Nog even duimen dat we de wind mee hebben, en dan morgen met vrienden en familie een biertje drinken!

• 01 Augustus 2015 - 22:19

Henk Kool:

Ja beste Bietjes jullie zijn snel op weg gegaan naar Het Vaderland. België is ook een fietsland.Het zal wel even wennen zijn weer gewoon Nederlands te spreken en horen praten. De laatste etappe is een lange en wind mee is zeker welkom voor jullie. Nou dan wensen we jullie veel succes met het eindstuk.

Groetjes van Inge en Henk zonder Indy..

• 01 Augustus 2015 - 22:53

Mossies:

Succes de laatste kilometers !!!
    Zien jullie morgen ...!