17e Fietsdag Fort Mahon - Boulogne sur Mer - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 17e Fietsdag Fort Mahon - Boulogne sur Mer - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

17e Fietsdag Fort Mahon - Boulogne sur Mer

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

30 Juli 2015 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Dag 17
Van Fort Mahon
Naar Boulogne sur Mer
Start 9 uur
Aankomst 12 uur
Afstand 55 kilometer
Het weer Geen wind tegen, de bewolking maakt plaats voor zon en prima temperatuur

Gisteravond weer eens bij de tent gekookt. Dat hebben we zo weinig gedaan dat Ilco vergeet dat het bak-pannetje een handvat heeft. Die hebben we dus geflambeerd en de hittewerende bescherming is verdwenen. Met het pannetje gaat het goed en ook het eten was prima.
Vandaag is een van de kortste dagen, rond de 55 kilometer. We hebben de route zelf op de kaart uitgezet om geen last te krijgen van Mr Garmin trucjes. Camping af, naar rechts... Garmin zegt hetzelfde. Sterker nog, Garmin lijkt dezelfde route aan te houden. Toch maar volgen dan? Na 3 kilometer zitten we ineens weer op een onverhard pad. Toch maar de door ons uitgeschreven route gaan volgen.
We volgen een doorgaande weg die best druk is maar Voila! Er komt een fietspad naast. Zo trappen we heerlijk door. Deze keer hebben we de wind een klein beetje tegen maar we halen nog steeds de '20' per uur. Garmin wil ons nu ineens op deze hoofdweg houden, maar wij willen rechtsaf. Een uur lang probeert Garmin ons naar links te krijgen maar luisteren maar even niet.
Het landschap lijkt even Hollands, dan weer Ardennen achtig. We stijgen continu, maar niet zwaar. Het is echt genieten geblazen zo. Probleemloos rijden we naar Le Touquet/Paris Plage. De luxe hangout van de Parijse Riche. Continu vliegen er prive-jets over ons heen naar het vliegveldje aan de kust. Leuk om ooit nog eens naar toe te gaan, maar nu lekker doorgaan, het is nog maar 20 kilometer.
De weg tussen Paris Plage en Le Touquet is prachtig. We genieten van de heuvels en het stijgen en dalen, prachtige uitzichten en het lekkere weer. Maar het meest indrukwekkende moment is de Militaire begraafplaats waar we langs komen. We stoppen en kijken (zwijgend) naar de eindeloze rijen witte grafstenen. Duizenden geallieerde soldaten die hier bij de invasie in 1944 gesneuveld zijn liggen hier begraven. Daar word je stil van....
We gaan door. De hellingen worden zwaarder, de afdalingen langer. En opeens zitten we op die gigantisch hoge duin/bergen langs de kust. 50 kilometer gefietst in minder dan 3 uur, en niet eens wind mee. Over de hoge duinkam fietsen we richting Boulogne Sur Mer. Heel spectaclair zien we aan de overkant van de zee witte krijtrotsen. Anderhalve week geleden fietsten we daar, en nu hier.... dat voelt heel erg bijzonder.
We vinden een camping aan rand van Boulogne s M, strak aan zee. We hebben een 'vrije middag', tenminste: zovoelt het. We lunchen op het gemak heerlijke mosselen, met een biertje en kijken naar het drukke scheepvaart verkeer van het kanaal. Sommige containerschepen zijn gewoon drijvende eilanden, op weg naar Rotterdam. Daar doen wij nog 3 dagen over, we hopen zondagmiddag op een terrasje thuis een biertje te kunnen drinken.
Morgen voorbij Calais, waar veel problemen met asiel- en gelukszoekers zijn. Niet gek dat ze naar Engeland willen, ze ziet het hier vandaan liggen. Maar ze veroorzaken ook veel overlast. De poorten gaan hier vanavond dicht en er is bewaking. Ook al is Calais 30km hiervandaan, ook hier moeten we voorzichtig zijn. Heel benieuwd hoe we morgen voorbij Calais komen. Eerst nog even genieten van de avond zon en bij de tent eten.
Nog 3 dagen....

• 30 Juli 2015 - 18:50

Len:

Nou eindelijk klinkt dit als vakantie! Alleen een beetje laat. Hoop dat jullie laatste dagen ook zo zullen verlopen. .

Liefs en groetjes xxxx

• 30 Juli 2015 - 21:22

Henk Kool:

Zo wij ook even de dag van jullie bekeken en dit klinkt meer als vacantie hebben.
    Het is inderdaad een mooi land waar jullie doorkomen. Deze dagen kan je het ook echt zien. Dat doet het voor een deel en temperatuur en zon en weinig wind.... Dan kom je er wel.

Succes ermee verder en tot het volgende verslag.

Inge en henk en uitgeruste Indy!!

• 31 Juli 2015 - 01:39

Netty Mosselman:

Heb in 1 ruk jullie vakantie avonturen gelezen. Het is weer een spannend verslag geworden. Heel veel waardering voor jullie , wat een conditie. Nog veel plezier en een goede reis.

• 31 Juli 2015 - 08:12

Yvonne En Sjaak:

Goedemorgen, zat net jullie verslag te lezen en ben blij dat jullie wat bij konden komen en is Ilco al weer wat opgeknapt? Het weer ziet er ook een stuk beter uit, bij ons ook, na een week complete herfst krijgen we weer volop zomer, voor jullie wel lekker als je weer voet op Vlaardingse bodem zet. Doe voorzichtig de laatste dagen en we zien elkaar zeker zondag! XXXX