8e Fietsdag Brighton - Portsmouth - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 8e Fietsdag Brighton - Portsmouth - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

8e Fietsdag Brighton - Portsmouth

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

21 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

Aankomst 16:15
Afstand 103 km
Het Weer Zon! En harde wind tegen
Bijzonderheden Voorbij Brighton wordt t echt mooi aan de kust

Gisteravond zijn we met Jacob gaan eten bij Jamie Olivers restaurant in Brighton. Een top avond, en Jamie liet weten dat hij er graag bij was geweest. We hebben hem niet gemist, we hebben een top avond gehad. Daarna geslapen als roosjes en om 8 uur naar Jacobs Paal gefietst (de Brighton i360). Omdat we vrienden van Jacob zijn kregen we een extra groot British Breakfast met patat en al…. Om half 9 in de ochtend. De koffie is groot en slap maar we genieten er van. Dikke knuffel voor Jacob die weer verder gaat met de Paal, wij gaan op weg.
Brighton is echt een hele leuke stad. De zee is mooi, het water blauw, het is Gay-Capital van England waardoor er een hele losse sfeer heerst. En vanaf Brighton is er een heeeeele lange boulevard langs de kust waar we vol de wind tegen hebben. Maar we hebben een FullMonty Breakfast op, dus we gaan lekker. Bovendien werkt zo’n ontbijt op de darmen, waardoor we af en toe de turbo-blazer door onze broekjes laten knallen.
We bereiken het stadje Littlehampton… wat een leuke stad. We worden aangemoedigd door mensen langs de kant, het lijkt de Tour de Brittain wel. We halen wat te drinken bij de lokale supermarket. We krijgen nog wat aanmoedigingen, maar een ding valt wel op: de gemiddelde leeftijd is boven de zestig. En als we doorfietsen naar Bognor Regis (waar de huizen boven-boven-boven gemiddeld zijn) valt dat nog meer op. Verhuizen welgestelde engelsen massaal naar het ZuidOosten? Er zijn zelfs speciale verkeersborden met een bejaardechtpaar er op “be aware of the elder”. Het weer is prima, de zee is prachtig, het landschap soms adembenemend.
We fietsen met een constante glimlach maar de wind doet zn werk, we worden er wel moe van. Na Bognor Regis op naar Chichester. Een kilometer of 10 langs een drukke weg. De dames moeten nodig plassen en alle schaamte is verdwenen: Hup, langs de weg in de bosjes. Dat geeft Ilco tijd om op de kaart te kijken… er zou een kortere weg moeten zijn. We moeten Mr Garmin maar eens corrigeren. Dus we gaan naar links, dan een onverhard pad, dan echte bushbush waar je je doorheen moet hakken en dan… staan we voor een weiland. Maar in Engeland maken ze Public Paths door weilanden, dus nemen we de gok…. 2 Kilometer tussen wuivend graag door, over een dramatisch slecht pad (platte graanstengels). Maar (Hoera!) we komen op een weg terecht en rijden zo Chichester in… EatThis, Mr Garmin! In Chichester is het zoals in iedere stad even zoeken, en Mr Garmin begint chagrijnig te worden. Hij gooit weer twee routes door elkaar. Maar we vinden de juiste weg, en langs een drukke doorgaande weg knallen we door. Even geen oog voor het landschap, gewoon 20km voluit gaan. Nogmaals een groots applaus voor de meiden, we halen zelfs wielrenners in!
Maar Mr Garmin neemt wraak: op het schiereiland van Portsmouth stuurt hij ons continu andere kanten op. We rijden uiteindelijk 10km om en je hoort Mr Garmin lachen…. Anyway, we maken het wel weer goed met hem. We hebben er nu 103kilometer opzitten en we zijn echt moe. We bereiken de camping. Engelsen houden van camperen, zolang het maar campers, caravans of motohomes zijn. Tenten zijn unwanted. De camping van Portsmouth is wat dat betreft het dieptepunt. Het varken bij de receptie knort dat we twee tenten moeten betalen (47pond, 65 euro). Als ze klaar is met schijten gromt ze dat elektriciteit 20euro extra kost. En terloops deelt deze vette uitgewoonde zeug mee dat douchen kan, maar dat ze zelfs voor haar te min zijn.
So much for Portsmouth – heerlijke tocht gefietst, de stad schijnt prachtig te zijn en morgen gaan we naar Poole, waar we een B&B geboekt hebben voordat we oversteken naar Frankrijk.

• 21 Juli 2015 - 22:57

Len:

Ik denk dat jullie toch wel andere foto's hebben? Deze is van het vertrek! Maar goed beter wat dan niks.
    Slechte timing vanavond, zat helaas in vergadering! Ah vond het wel sneu voor de kids!

Tja nog 1 dag sappelen en dan lekker weer op de boot. Is volgens mij wel een aardig stukje varen! Als het dan mee zit hebben jullie de wind mee haha!

Liefs en dikke kus voor jullie. xxxx

• 21 Juli 2015 - 23:25

Henk Kool:

Nou nou het betere werk aan het worden kennelijk. De ontmoeting met Jacob is goed uitgepakt en was gezellig gelukkig. Onderweg verder weing regen geloof ik. Nou de verhalen zijn minder heftig geworden en jullie zijn straks bijna het Eiland weer aan het verlaten om de trip voort te zetten aan het vaste land. Nou wel een goede voortzetting en tot de volgende story zullen we maar zeggen.
    Groetjes

Inge en Henk en Indy ligt zwaar te pitten al.