Fietsdag 1 - Vlaardingen-Hoek van Holland-Harwich - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu Fietsdag 1 - Vlaardingen-Hoek van Holland-Harwich - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

Fietsdag 1 - Vlaardingen-Hoek van Holland-Harwich

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

14 Juli 2015 | Nederland, Hoek van Holland

Aankomst 17:30
Afstand 22KM
Het Weer Bewolkt, 20 graden
Bijzonderheden Klein stukje maar, naar de Ferry naar de UK

We kunnen, we mogen…. Mila en Vicci (13 en 10) zijn al 2 weken niet meer te houden. Ook al zijn pubers, ze kijken zo ontzetten uit naar deze vakantie. Ilco werkt tot letterlijk de laatste seconden door (calls tot het moment dat hij zijn fietsbroek aan doet) dus alle voorbereidingen komen neer op Nicolette. En die is er nu ook wel klaar mee….
Huis aan kant, Pippa (de hond) naar Eibert (haar tweede vader) en dan de fietsen oppakken. Dat voelt vertrouwd. Ilco raakt zijn werk-stress per seconde kwijt. En kwart over vier is het zo ver – dag huis, tot over 3 weken.
Het maakt ons niks uit dat het somber en bewolkt weer is, dat we windkracht 6 vol tegen hebben, dat het miezert. We voelen ons als veulens die losgelaten worden. Met Ilco als hitsige jonge hengst…. Hij gaat ondanks de topzware bagage veel te hard. Al na 5 kilometer wordt er geroepen door 3 dames “ZACHTER!!!!”…. hoe ouder hoe gekker. Maar ook Vicci gaat lekker: Ze besluit een (wat oudere) wielrenner die ons inhaalt even een poepje te laten ruiken. Ze gaat achter hem aan en haalt hem in. Van schrik geeft hij weer gas….
Maar al voor de boot halen we hem weer in. We zijn veel te vroeg, en staan een uur voor het hek te wachten. Maar dan mogen we ook. Precies 100 meter, dan is er weer een slagboom waar we met open mond kijken naar de georganiseerde chaos van vrachtwagens en trailers die aan boord gaan. Als dat klaar is komt een havenwerker (baard, zware shag, accent) de fietsers halen. We moeten ons letterlijk tussen de vrachtwagens door wurmen om de fietsen neer te zetten. Dat valt nog niet mee… zeker niet omdat alle bagage er af moet. Met al die asielzoekers en verstekelingen is niks van waarde veilig.
Bepakt en bezakt komen we in de hut. Ons toilet is groter, maar alles is aanwezig. Inclusief raam zodat we de Tweede Maasvlakte zien. En Ilco toont hun trots zijn billen. Daarna kopt Nicolette nog even vol met haar achterhoofd het bovenste bed weg…. Tijd voor en biertje.
Mila en Vicci verkennen de boot(die is groot!!) en Ilco en Nicolette zakken weg in de bar. Nachtje slapen, en dan gaat het echte werk beginnen.

• 14 Juli 2015 - 21:09

Linda:

Bietjes, een hele fijne vakantie en genieten.. dan kunnen wij ook genieten van jullie verhalen xxx

• 14 Juli 2015 - 21:17

Mossies:

Nou, het is begonnen....
    we kijken weer uit naar jullie belevenissen !
    Veel plezier, en doe voorzichtig !!!!!!
    Groetjes Rene & Elles

• 14 Juli 2015 - 23:32

Henk:

Het is bijn 23.30 uur en we lezen nog even de eerste vakantie fiets ervaringen van de bietjes. Terugkijkend naar vorig jaar zijn er grote verschillen op te merken. Boot van deze grote is nieuw dachten we en zo zijn er misschien nog meer verschillen misschien de grootste de landen die jullei aandoen. Nou morgen dus aan de andere kant an de weg gaan rijden en dat zal even wennen zijn toch.
    De animo is groot te oordelen naar de verhalen die er al genoemd worden. Nou succes en maak er een prettige vakantie van jullie. We blijven volgen. Groetjes.

• 15 Juli 2015 - 00:57

Len:

Zo nu lekker nog even op de boot. Hoop dat jullie goed weer hebben morgen. Nicolette kan nu even uitrusten van het pakken van al die tassen (haha). Tot morgen xxxxx

• 15 Juli 2015 - 06:57

Richard:

De kop is er af! Heel veel plezier en doe voorzichtig.

• 15 Juli 2015 - 16:15

Maian Middelbosch:

Veel plezier en geniet van elkaar.