21e Fietsdag Bardolino - Verona 33 km - Reisverslag uit Verona, Italië van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 21e Fietsdag Bardolino - Verona 33 km - Reisverslag uit Verona, Italië van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

21e Fietsdag Bardolino - Verona 33 km

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

07 Augustus 2014 | Italië, Verona

Dag 21 7 augustus
Van Bardolino
Naar Verona
Afstand 33 KM
Vertrek 8:30
Aankomst 10:30
Het weer Hele dag mooi weer. 12 druppels in Verona, dat was het dan wel.

Om half 7 zijn zowel Ilco als Nicolette klaar wakker. Na een hete nacht weinig geslapen. Door die warmte is wel alles droog, waardoor het makkelijk opbreken is. Mila en Vicci hebben zenuw-giecheltjes – we gaan naar een echte grote stad, S-H-O-P-P-I-N-G...... De bonuspunten die ze de afgelopen verdiend hebben - met goed fietsen, niet klagen, de quiz en extra als de omstandigheden zwaar waren en bij moeilijke beklimmingen – branden in de virtuele portemonee en moeten uitgegeven worden!
Al voor 8 uur betalen we (poeh.....) en nemen we een lekker koffie met vers broodje. Om half 9 zeggen we de camping en onze NL-buren vaarwel. De weg van Bardolino naar Lazise golft langs het Gardameer. Nog 1x dan: Op één of twéé uitzonderingen na moet alle Nederlanders verboden worden in het buitenland auto te rijden. Alle keren dat we gesneden worden, of weinig ruimte krijgen, of een geel-nummerbord-met-caracan zicht tussen ons in wurmt is het weer zo’n “dikke-lul, drie-bier type”. Volgend jaar graag bij de grens auto inleveren, sukkels!
Vanaf Lazise is het ‘ links, dan 15 kilometer doorgaande weg’ en we zouden dan op het fietspad naar Verona moeten zitten. Een doorgaande weg in Italie is een soort snelweg in Nederland. In dit geval is het de sluiproute om de Autostrada en dus de tol te vermijden. Daarom is het erg druk en ook veel vrachtverkeer. De enige fietsers die we dan ook zien zijn wielrenners en wij zelf. Bijna iedereen in het verkeer gedraagt zich keurig en wacht totdat ze er ruim voorbij kunnen. Toch voelt het nog steeds niet prettig om op een meter afstand (verplicht!) vrachtwagens met opleggers langszij te krijgen. Zij vaak halverwege de andere weghelft, vlak voor een bocht. Het is zeker wel veilig, maar dat gevoel krijgen we er absoluut niet van. Daarom stampen we stevig door. We hebben een paar hellingen te gaan en niemand klaagt als we zelf vol gas de hellingen opknallen. Het doet pijn aan onze benen en we zijn buiten adem maar deze weg wil je zo snel mogelijk achter je laten.
Bij Bussolegno linksaf en we zijn van de doorgaande weg af. Met een beetje zoeken vinden we hier het kanaal (vanuit de Alpen) naar Verona weer, waar we de afgelopen dagen ook stukken langs gefietst hebben. Dit kanaal loopt tot in het midden van Verona en we gaan de kilometers aftellen: Nog 14, nog 12, nog 10..... en voor we het weten zitten we midden in de stad. Mr. Garmin wijst ons bijna moeiteloos de weg naar het hotel, waar we 2 uur na vertrek al aankomen. Kamers zijn nog niet klaar (snappen we) dus zetten we de fietsen in de parkeergarage en verwisselen onze natte fiets-tenu’s voor wat makkelijkers.
“Zo! Shoppen!” roepen de de meiden. En dat kan makkelijk in Verona. Ons hotel ligt op exact 450 meter van de Arena, minder dan 10 minuten slenteren. Vanaf daar is alles dichtbij. Om 11 uur nemen Ilco en Nicolette daarom maar het eerste wijntje – nou ja, wijn-tje... ’t is een top-wijnbar met top-wijnen en we zijn zeker niet de eerste die hier op dit tijdstip al iets lekkers nemen. Daarna beetje sightseeing en dan volgt voor Ilco-hel + Dames-Heaven: Shoppen.....

• 07 Augustus 2014 - 17:06

Nicolette (collega Ilco):

Van harte met jullie aankomst op de eindbestemming! Petje af voor jullie alle vier - ik wist al dat de Bietjes geen mietjes zijn maar met deze reis is het wederom bevestigd. Heb elke dag genoten van jullie verslag, zie nu al uit naar die van volgend jaar! Veel shopplezier & een veilige reis naar huis!

• 07 Augustus 2014 - 18:25

Rene & Elles:

Bestemming bereikt !
    We hebben weer 3 weken lang met veel plezier (en soms verbazing- dit heet vakantie ???...)
    jullie verslagen gelezen. Goede vlucht terug morgen, en we zien jullie wel weer in het Vlaardingse !!
    Groetjes Mossies

• 07 Augustus 2014 - 20:57

Henk:

Zoohh nog weinig reacties te zien. Zal ik maar weer de spits afbijten met een stukje te schrijven. Bekend gebied voor ons, we hebben er meerdere keren rondgetoerd in de omgeving van het Gardameer en de stad Verona. Er was bij ons een wat gemakkelijker maar wel wat langere route die we konden volgen. Het is daar in de omgeving een stuk vlakker, de bergen raken steeds meer uit zicht en is weer een afwisseling om te doen. In Verona kan je gerust wel een paar dagen doorbrengen en de Historie is er op veel plaatsen terug te zien. Oude bruggen verbinden de stadsdelen en zijn mooi en talrijk genoeg. De rivier maakt er een bocht en zorgt voor mooie vergezichten. Uiteraard een bezoek aan de Arena is zeer de moeite waard om te doen, er zijn een aantal Opera's die uitgevoerd worden met mooie decors en licht en muziek erbij. Binnen zijn voor en door het publiek een aantal rituelen die het bezoek extra glans geven. Cultuur snuiven en het laten gebeuren allemaal is prima.
    Nou ik begin te merken dat de inkt opraakt zoetjesaan het wordt tijd voor een streep zetten onder dit epistel naar jullie toe. Alle 4 goed gedaan en we spreken elkaar binnenkort weer.

Groetjes Opa Henk

• 07 Augustus 2014 - 23:11

Len:

Super leuke foto's.... met een reis van afzien en dan toch nog leuk lachen voor de foto!!!

T was weer een TOP prestatie. Morgen lekker eigen bedje en wakker worden wanneer je wilt.

Tot morgen kanjers!!! xxxxx

• 08 Augustus 2014 - 08:02

Joke Borst:

Ik vind jullie SUPERBIETJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik heb genoten van jullie vakantieverhalen en.................als ik ietsje jonger was ging ik hier ook nog aan beginnen :-))

Goede reis naar huis en.....................ik wil die gespierde fietsbenen wel eens bewonderen!
    Groetjes,
    Joke Borst