10e Fietsdag Melchingen Rustdag - Reisverslag uit Melchingen, Duitsland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 10e Fietsdag Melchingen Rustdag - Reisverslag uit Melchingen, Duitsland van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

10e Fietsdag Melchingen Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

27 Juli 2014 | Duitsland, Melchingen

Dag 10 27 juli
Rustdag Schwabische Alp (Melchingen)
Het weer ’s Ochtends bewolkt, ‘ middags stralende zon.
Wel een waarschuwing gekregen over mogelijk noodweer.

Het restaurant van de camping heeft veel weg van een lokale buurtkroeg. Lekker doorrookt, chaotisch, beetje verlopen. Maar (eerlijk = eerlijk) het eten was goed en de mensen volledig ongeorganiseerd maar erg aardig. Ze wilden graag ontbijt voor ons maken, “ maar niet voor 9 uur ’s morgens”. “ Prima”. Wij slapen uit tot 8 uur, douchen op het gemak, meiden doen het zelfs nog rustiger aan en we wandelen om kwart voor 10 naar het restaurant. .... Dicht.... Geen enkel teken van leven. Op tafel staat een overvolle asbak naast een doos broodjes, waarvan een deel voor ons is. Een Nederlandse vader die met zijn gezin hetzelfde plan had staat naast ons, al even verbaasd.
We gaan zitten op het terras, een doos koekjes als ontbijt, en koffie uit de machine van de receptie. De Nederlandse vader komt later langs met een grote pot espresso. Eigenlijk best gezellig. Om half 12 komt de eigenaar van het restaurant aan. Hij ziet er uit of hij onder een brug vandaan komt en geeft toe zich te hebben verslapen. “ Gisteren kwam er nog een groep Engelsen langs, om half vier ik (geloof ik) de deur dicht. De rest ben ik kwijt”. Geeft niks, maken we van ontbijt brunch. Hij maakt een tafel vol eten voor ons en we gokken er op dat alles goed voor onze maag is.
De rest van de dag: De meiden zijn de hele dag aan het spelen (leuke camping!), Nicolette doet de was, Ilco lapt de fietsen weer wat op... en tussendoor drinken we een paar biertjes. Ondertussen zijn we ook nog gebeld door onze Nederlande fietsvrienden van de afgelopen dagen. Zij hebben in Tubingen gehoord dat het noodweer kan worden de komende dagen en pakken de trein naar Lindau (ongeveer 200KM). “ Of we wel voorzichtig doen?” . Super dat ze ons bellen. Wij zitten hier op een bergtop (800 meter) en willen sowieso morgen weg. In de loop van de dag horen we op de radio de berichten over slecht weer, inderdaad op onze route .... we gaan er maar van uit dat we morgen zonder problemen het uiterste zuiden van Duitsland gaan bereiken.
Never a dull moment....

• 27 Juli 2014 - 22:51

Ria :

Lekker uitgerust???? Morgen er weer tegenaan. Ik blijf het ongelooflijk knap vinden, van jullie alle 4. Veel succes verder en let op het weer morgen.

Groetjes,
    Ria

• 27 Juli 2014 - 23:10

H:

Ja jullie hebben vandaag veel minder verhaal te spuien en het lijkt meer op een dagelijks tafereel dan op een fietstocht a la Bietjes recept. Dit om in de sfeer van de dag te blijven zoal jullie omschreven. Er is in de dorpen en stadjes in dit landsdeel zelden wat te beleven. Allemaal wat slaperig en dat heeft de waard ook gehad. Lekker versukkelt en de volgende dag gewoon weer zijn mannetje staan toch. Het improviseren met andere kampeerders hoort er dan bij kennelijk. Behulpzaam zijn en verder voor je roedel de nodige zaken regelen en voor bereiden. Er komen vanuit Frankrijk een aantal buienzones naar jullie richting toe. Of ze nog van belang zijn of uitgeregend en geonweerd is op dit uur nog niet te zeggen.
    Zo gaat dat allemaal in de lange trippen die jullie maken met zijn allen. Morgen met frisse moed op stap en de pedalen weer gaan rondtrappen met zijn allen. Er is nog een aardig stukkie te fietsen voor de alp er is en er ander stabieler weer kan gaan komen zo te zien.
    Nou hier weinig nieuws te melden verder, het is komkommertijd en dus het nieuws ook in de zelfde sfeer wat er op ons afkomt. Na het weekend is het dagelijks leven weer wat de klok slaat en zo ook wat minder zomer met bewolking en tussendoor onweersbuien die voor water zorgen voor de natuur. Het is hor droog in onze omgeving momenteel en dus sproeien nog even uitstellen.
    Vooral de jonge dames Mila en Vicci willen we succes wensen met de komende fietsdagen die op de planning staan. Jullie zelf ook het nodige geluk bij de routes vinden en weinig regen op jullie hoofden gewenst.

Veel succes allemaal van

Opa Henk

• 27 Juli 2014 - 23:28

Fred:

Zijn jullie er nou al achter hoe jullie fietsvrienden heten?

• 28 Juli 2014 - 08:28

Yvonne En Sjaak:

Hoi Bietjes, nou jullie hebben je rustdag zeker verdiend en applaus voor de meiden, wat een kanjers!
    Hopelijk valt het verwachte slechte weer mee en hebben wij het nu hier op dit moment, het lijkt wel avond i.p.v. half negen in de ochtend. Heel veel succes in de bergen, bijna in Oostenrijk!

• 28 Juli 2014 - 09:36

Len:

Nou ik vrees met grote vrezen, hoorde net op TV regen en slecht weer tot aan de Alpen, ik hoop van harte dat het bij jullie mee zal vallen. Misschien toch een optie om ook een stukje trein te pakken??
    Sterkte voor vandaag liefs en tot het volgende verslag xxx....