20e Dag "rust" Hyeres - Reisverslag uit Hyères, Frankrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 20e Dag "rust" Hyeres - Reisverslag uit Hyères, Frankrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

20e Dag "rust" Hyeres

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 Augustus 2013 | Frankrijk, Hyères

Maandag 12 Augustus 2013
Rustdag Hyeres
Het weer Warm (33 graden)

Gisteravond kwamen tot ver na zonsondergang ‘gestrande’ kampeerders aan bij de camping, op zoek naar een plek. Er zitten op dit schiereiland (dat de westgrens van de Cote D’Azur vormt) 30 campings, maar echt alles is vol. Na half elf ’s avonds was ook die van ons vol, en werden mensen weggestuurd of doorgestuurd – waaronder een eenzame fietser. Die zal uiteindelijk wel ergens langs de weg zijn gaan slapen.
Deze ochtend half zeven werden we romantisch gewekt door het eerste opstijgende vliegtuig. Nicolette en Ilco bulderden zo ongeveer de tent uit. Mila en Vicci....... hebben weer eens niks gemerkt en uitgeslapen tot half negen.
De kust en stranden zijn minder dan 5 minuten fietsen. Dus daar lekker een krantje en een croissantje gedaan en op zoek gegaan naar een fietsenmaker. Die is snel gevonden en open. In een handomdraai heeft hij de rem van Vicci gemaakt (...als Ilco geweten had hoe simpel dat was had hij dat na de valpartij van Vicci direct kunnen doen...). De voorband van Ilco (voorheen dus achterband van Nicolette) en de manier van repareren met Duct-Tape doet de mond van de fietsenmaker openvallen. We krijgen complimenten voor ons improvisatie vermogen.
2 uur later (de dames hebben geshopt) halen we de fietsen op en liggen de rest van de dag op het strand......... of in de Middellandse Zee. Niks bijzonders, wel lekker om te luieren.
Terug op de camping blijkt dat de vliegtuigen nu over ons hoofd scheren als ze landen. Met hun wielen raken ze bijna de bomen boven onze tent. Ach, we raken er aan gewend – Nog anderhalve dag, dan zit het hele avontuur er op.

• 12 Augustus 2013 - 19:00

Henk:

Hier onze reactie op het kleine verhaal van jullie. Er is weinig te melden en dus....KOMKOMMERTIJD... Fijn dat de materiaalpech zo snel verholpen kon worden. Ja Frankrijk is ook en fietsland dus eigenlijk logisch dat er kennis is daar. Het zijn dan meestal geen jonge jongens die de rol spelen maar wat door de wol geverfde mannen. Die hebben nog leren improviseren en hebben ervaring in het wat we repareren van fietsen. Hoe gaat het met Vicci zelf??? daar horen we niet veel van in het verhaal. Is zij ook weer aan de gang zoals haar fiets nu weer toppie is kennelijk. Loom aan het strand bivakkeren en lekker de zoute zee over je heen laten spoelen in de golfjes aan de kustlijn is toch ook prettig. Daar kunnen de jonkies vaak niet genoeg van krijgen. Jammer dat er net als bij ons in Nederland ook op sommige plekken zo weinig ruimte meer over is dat je de vliegtuigen bijna kunt aanraken tijdens het landen en opstijgen. Toen we op Mallorca waren zaten we ook wel dicht bij het vliegveld daar en dat waren toch nog behoorlijk wat kilometers dus niet echt hinderlijk. Daar gaan elke 2 minuten een vlucht dus en dat 24 uur per dag constant door. Het is wel een mooi gezicht maar ja daar ga je niet voor anders moet je bij Schiphol of Den Haag airport gaan wonen. Nou we hebben hier alleen het hot item dat prins Friso is overleden vandaag. Misschien is dat al doorgedrongen bij jullie. Verder weinig nieuws te melden vanuit Vlaardingen. We hopen dat de rust jullie kan blijven bekoren nog even tot het woensdag weer inpakken wordt voor het laatste stukkie. Ja geniet nog maar en we groeten jullie. Inge en Henk

• 12 Augustus 2013 - 22:33

Len:

Nou sneu ..., geen berichten, behalve van Henk dan, iedereen denkt er zal wel niets te melden zijn. Jeetje morgen niets voor te lezen aan de kinderen. Nou hier nog een klein berichtje dan van mij.
    Nou heb ik eigenlijk ook niets te melden alleen, dit had Martin ook al verteld, komt er vanmiddag een meisje voorbij op het fietspad op zo'n step net als Vicci. Gelukkig had ik Pippa aan de lijn ..... wat is er gebeurd Pippa gaat helemaal uit dr dak, piepen, piepen en nog eens piepen... trekken... ik wil er heen... ik wil er heen, ach arme Pippa. Ik kon dr nauwelijks houden. Nou kinderen zet je maar schrap, ik denk dat ze helemaal uit dr dak gaat. Ik ga slapen tot morgen liefs en kusjes voor jullie xxxxx

• 13 Augustus 2013 - 23:47

Netty Mosselman:

Heb je eindelijk je doel bereikt krijg je de vliegtuigen rakelings over jullie hoofden. Ondanks dit ongemak wens ik jullie nog een fijne dag en een goede reis naar huis. Gr Netty Mosselman.