9e Dag Rustdag - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 9e Dag Rustdag - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

9e Dag Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

01 Augustus 2013 | Frankrijk, Carcassonne

Donderdag 1 Augustus 2013
Rustdag Carcassonne
Het weer Heet (32 graden in de schaduw) veel wind

Gisteravond zijn we met z’n vieren het echte, oude Carcassonne in geweest. Duizenden toeristen zijn daar ook na zonsondergang nog te vinden. Natuurlijk hebben we cassoulet gegeten: Witte bonen met worst en eende boutje. Erg zwaar op de maag allemaal, maar dit is het hart van dit typisch Franse gerecht. De ober moest wel lachen toen we zeiden dat het heftige kost was: Fransen eten dit alleen in de winter, toeristen alleen in de zomer. OK....
Vandaag dagje niks doen. ’t Is bewolkt en winderig, niet van de cassoulet maar gewoon wind, dus aangenaam koel. Uitslapen (tot 8 uur) de kinderen kwamen ons uit bed halen hahaa, koffie en nog een keer de oude binnenstad in geweest. Mila en Vicci vonden het spookhuis te eng, daarom zijn we het Martel-Museum maar ingegaan. Alsof dat niet eng was, allemaal martelwerktuigen die echt gebruikt zijn.... ze hebben het de hele dag over niks anders. Als dat maar slapen wordt.
Na een lunch terug naar de camping. Deze camping is groot en daarbij helemaal ingesteld op FIETS-vakantiegangers. Daar staan er continu enkele tientallen van op ‘ons’ veldje tentjes op-of-af te breken. Fietsers onder elkaar – het is allemaal hetzelfde slag volk. Beetje gewoon eigenlijk. Wat ze (dus wij, 4Bietjes ...) allemaal hebben is zo’n niet-lullen-maar-poetsen mentaliteit. Iedereen weet dat je soms af moet zien, af en toe pech-onderweg hebt, iedere dag tentje-op-tentje-af moet doen, het weer niet kan veranderen.... en dus klaag je daar niet over. Dat is eigenlijk de enige overeenkomstige factor: Fietsers klagen niet... misschien een open deur, maar je hebt het met elkaar over de routes, over waar je geweest bent, over waar je voor op moet passen. Je bekijkt elkaars kaarten, elkaars materiaal en lacht om de problemen die iedereen tegenkomt.
Voor de rest zijn het veel Franse families met kinderen die aan het fietsen zijn, één Nederlandse familie met allemaal puberkinderen en heel veel stelletjes van begin twintig tot eind zeventig. Ilco is blij zoveel ouders met kinderen te zien... hij is dus niet een echte kindermishandelaar. Alhoewel: het is hier wel vlak, en eerlijk is eerlijk – in de bergen komen we weinig fietsers tegen en al helemaal geen kinderen. Maar toch, wel leuk om onder zoveel gelijkgestemden te zijn. Allerlei soorten fietsen ook al gezien – racefietsen (die pakken de doorgaande routes) ligfietsen (die vermijden de steile bergen) tandems (éét geen casoullet als je de voorste bent) en natuurlijk wij met Santos en opgebouwde Cubes.
Last but not least: Ons doel blijft om – na het Canal, waar we overmorgen mee klaar zijn - de Provence te doorkruisen, maar we zijn op zoek naar alternatieven om te voorkomen dat we straks naar 600-800 meter moeten klimmen. In de hitte is heftig en het blijft natuurlijk wel vakantie!
Berichtje van Vicci: Hoi alemaal het was raar dat we opeens uit konden slapen maar helaas moeten we morgen 90 km fietsen. Dikken knuffel van Vicci
Berichtje van Mila: Hoi allemaal, Ik heb lekker uitgeslapen. We hebben in het oude Carcasonne en een museum bezocht over martelen en folteren.
Daarna hebben we geluncht met een Crepe (mmmm....)
Nog lekker bij het zwembad gehangen.
En meer eigenlijk niet hihi
Knuffels en xxxen van Mila

• 01 Augustus 2013 - 22:54

De Roode Pinootjes:

Zo, poeh, poeh, eindelijk een rustdag. Het valt niet mee om elke dag weer te lezen over fietsen. Maar fietstochtlezende mensen zijn allemaal een beetje hetzelfde volk: die hoor je daar niet over klagen. Vandaag doen we, na de gebruikelijke ruzie wie het eerste het verslag mocht lezen, rustig aan, het is tenminste vakantie.
    Morgen staat er weer een verslag over 90km op het programma dus we moeten goed rusten: dat wordt geen Viva of nu.nl lezen want we moeten de ogen sparen. In ieder geval starten we de dag met croissants bij de bakker op 100m; een flinke trip maar we moeten wel energie hebben. Het wordt warm dus zullen we snel aan het Grafwalder halve liters van de Lidl moeten.

We weten dat jullie ons voor gek verklaren om zo op vakantie te gaan, maar we slaan ons er wel doorheen, ookal moet ik morgen een zwemband en een paarse
    Krokodil plakken!

Have fun!!!!

De Roode Pinootjes

• 01 Augustus 2013 - 23:03

Len:

Hallo allemaal, zo 90 km morgen, wel een aardig stukje en dat in die warmte, hoop voor jullie dat het een beetje vlak is.
    Vandaag Pippa, Martin weer even verlost voor een weekje hihi.
    Het is hier nu ook bloedheet, ben vanmorgen dus gelijk met Pippa naar de Poldervaart gegaan om te zwemmen. Had ik dat rubber balletje.... tja en Pippa had het in zn bek ... en plons ..... in het water weg balletje. Nu dus maar een tennisbal die drijft hoop ik. Ik sta er wel van te kijken hoe goed Pippa zich weer aanpast... toch eerst een week bij Martin nu weer hier. Ze is super lief, denk wel dat ze de roedel mist... Sterkte voor morgen en tot het volgende verslag liefs en kusjes voor jullie xxxxx

• 01 Augustus 2013 - 23:50

Henk:

Hallo de rustBietjes zijn vandaag aan het bijkomen van de afgelopen dagen. Dan is en voelt het vreemd dat je het temp/ritme even kan vergeten. Zo gaat dan Carcassonne voor jullie leven. Je nog geen zorgen voor morgen maken. Het verhaal is weer een hele pagina groot geworden door alle belevenissen die er zijn. Mila en Vicci hebben oudheden gezien waarbij de mensen anders omgingen met elkaar om te straffen en te overheersen. Wij zijn minder wreed en menselijker geworden allemaal. Nou het is al weer laat en er zijn weinig nieuwtjes te melden hiervandaan. Dus morgen sterkte met de lange afstand en hopelijk vinden jullie de comfortabelste route naar het volgende adres. Succes verder. Inge en Henk