4e Dag Ettelbruck Luxemburg - Reisverslag uit Ettelbruck, Luxemburg van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu 4e Dag Ettelbruck Luxemburg - Reisverslag uit Ettelbruck, Luxemburg van Nicolette Bie - WaarBenJij.nu

4e Dag Ettelbruck Luxemburg

Door: Ilco, Nicolette, Mila en Vicci van der Bie

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

04 Juli 2011 | Luxemburg, Ettelbruck

We zijn niet uitgerust en voelen ons vies omdat we niet konden douchen. We hebben gisteravond besloten de route aan te passen want weer boven de 100 gaan we niet trekken (en daar leek het wel op). Gelukkig hebben ze op de camping (13 euro..) een compressor. Ilco’s achterband lijkt weer pico-bello. Later blijkt wel dat de versnellingen in lichtste verzet voor veel problemen zorgen. Gedurende de dag continu doortrappen en een paar keer de ketting er af (vieze handen). We zoeken een bakker in La Roche en ontbijten en vertrekken iets over half tien vanuit La Roche… 2 straten links en PATS! De eerste supersteile helling hebben we te pakken. Er volgen er nog veel vandaag. Helling-na-helling gaan we meer omhoog dan naar beneden. Soms vraag je je wel af waarom we geen All-Inclusive vakantie boeken want het is enorm afzien maar … om exact 12 uur rijden we Bastogne binnen. Bij een ontzettend leuke lunchzaak drinken we wat en eten muffins. Daarna volgt een hoogtepunt – een fietspad dat 20 kilometer lang afdaalt naar Wilz (Luxemburg). Was alles maar zo makkelijk, In Wilz worden we hardhandig wakker geschud – weg zoeken en stijl omhoog in de brandende zon. Tijdens de beklimming halen we een ander stel in. Stel je voor: je bent 40+ en je ziet af op een helling en dan word je ingehaald door een man met aanhangfiets en kind, zijn vrouw maar vooral – een kind van 9. Dat gebeurt dus. Een nederlandse man en vrouw, ook op weg naar Venetie. We komen ze later nog een paar keer tegen, spreken af op de camping van Ettelbruck maar zien ze toevallig later beneden ons een camping opfietsen. Wij gaan door en de hellingen worden nog gemener. Mila doet het fantastisch en Vicci werkt dapper mee. En dan… Ettelbruck. We did it! Nu de camping (helaas, na een supersteile helling) en dan even relaxen. We besluiten de geplande rustdag op te offeren en de afstanden voor de komende dagen te combineren. Hopelijk komen we een keer ergens vroeg aan, dan voelt de middag als een vrije dag.
Nu lekker aan een biertje en de meiden zijn moe?? Nee hoor die zitten nu lekker op de trampoline.

• 04 Juli 2011 - 17:24

Linda:

Ik vind het heel leuk om jullie zo te volgen... was gister al aan het kijken voor de derde dag.. maar die kwam er vandaag pas op...groetjes....

• 04 Juli 2011 - 17:26

Len:

Zo en nu 2 keer een verhaal, ja ik miste gisteren al, maar begrijp nu waarom. Ja een rustdag is ook niet mis maar een aangepast programma lijkt me inderdaad een goed plan.
    Tot het volgende verhaal kussssss

• 04 Juli 2011 - 17:53

Wendie:

Wat een bikkels zijn jullie zeg! En super fijn dat de kids het zo goed doen :)

Veel succes de komende dagen! Ik blijf jullie verhalen lezen, die trouwens erg leuk geschreven zijn!

Groetjes uit het Buizengat!
    Xx Wendie

• 04 Juli 2011 - 18:24

Wil:

Nou dat is zeker afzien, geweldig van die meiden zeg geef ze maar een dikke knuffel van tante wil. Kan je zeker trots op zijn, en dan nog speeltuin in of trampoliene super. Hoop dat morgen alles een beetje mee zit voor jullie. Allemaal dikke kus xxxx

• 04 Juli 2011 - 18:56

Jorn:

Tja, bewonderingswaardig hoor! Als Mila later geen wereldkampioen wielrennen wordt...
    Veel plezier en succes morgen.
    En koop nog een extra bandje voor de zekerheid:>)
    Kus

• 04 Juli 2011 - 19:49

O-Pa-Henk:

Jullie hebben het toch voor elkaar gekregen en dat is prima. De Ardennen en Luxemburg zijn echt niet gemakkelijk te fietsen hoor. Nou voor de komende dag sterkte en de opgebouwde ervaring gaat meehelpen zullen jullie merken. Succes ook Mila en Vicci!! groetjes van Inge en Opa

• 05 Juli 2011 - 23:02

Eva:

Echt super leuk om te lezen, wat een doorzetters zijn jullie zeg! Ook heel knap van Mila. Succes morgen! Xx